Topic 8 összetett mondat
Feladat 9. A komplex mondatban jelzői záradék?
1) Ha egyszer az üres volt, csupasz most mladaya ültetvény termesztenek.
2) Nem tudom, hogy hol a határ a barát és barát.
3) Ha majd rohant tavaszi hullámok, most mindenütt virágok áramlik.
4) Van ez a találkozó lehetővé tette ismét beszélni a régi orosz városokban, ahol csodálatos emberek élnek.
Feladat 10. A komplex mondatban jelzői záradék?
1) A nagyapa elment a szobába rendelt neki, és hogyan nem jön ki, amíg a következő reggel.
2) Nem tudni, hogy hol a depresszió és a unalom menni a házba, én kimentem.
3) Bármerre néz, mindenhol arany és bíbor színekben az ősz.
4) A hetedik napon a kampány Alexei tanult ott jött rá a hóviharban az éjszakai hangok a távoli csata.
Feladat 11. A komplex mondat nincs alárendelve jelzős?
1) Az a legkeményebb ember vannak pillanatok, amikor lelkiismeret vert viszont, mint egy éles követ, és fájdalmat okoz.
2) Samghin viselte a benyomást novella bácsi Misha kínál hívja az embereket, hogy a támogatás az értelmiség.
3) Azt hallottam, hogy amennyiben az utcán az emberek mennek gyorsan, és húzza valami nehéz.
4) A távoli moraj hirtelen bekerültem egy árnyas völgyben, ahol utazó zarándokok.
12. feladat A komplex mondatban jelzői záradék?
1) Az orosz tél sok varázsa, mind a művészek, hogy tart több ezer éve.
2) Megvigasztaltam magam azzal a gondolattal, hogy a távolság a tengertől, ez a vizsgálat nem lett volna olyan izgalmas.
3) Nézzük ezeket az épületeket, akkor tudja, hogy a jó ízlés - mindenekelőtt, arányérzék.
4) Zöld Stories bódító illatos levegő kopogtat minket a lábunk után a gyerekek a párás történeteket.
Feladat 13 összetett mondat nincs alárendelve jelzős?
1) Az a pillanat, amikor rájöttem, hogy a értéke ezeket a szavakat.
2) hullám hang, mintha azt kérdezi, hogy hagyja, hogy felmelegedjen a tüzet.
3) Előttük mentén terjed síkság, ahol ettek időnként felment ...
4) Nem volt ilyen megállapodás, hogy készítsen tűzifa.
Feladat 14. Egy összetett mondatban kikötés izjasnitelnyh?
1) A zseniális annyira befelé gazdag, bármilyen témában, bármilyen gondolat, esemény vagy dolog ami őt egy végtelen folyam a szövetségek.
2.) Nem volt olyan csendes, hogy a távolság lehetett hallani törés tőkehalat a földre fagy, zyabnuschey suhogó ágak.
3) Remélem, nem utasíthatja el vacsorázni velem.
4) A por az utcán, így csípős, hogy szemmel fáj.
Feladat 15. A komplex mondatban kikötés intézkedés és mértéke?
1) És hirtelen azt hallod, már az egész erdő, fontos, hogy a pillanat átgondolt, nalilsya száz szavazat.
2) Mary annyira barátságos és préselt kezét, hogy ver a szíve örömében.
3) Ez a legvalószínűbb, hogy az ismert üstökösök élni és utazni csak keretein belül mi Naprendszerünk.
4) Drágám, tudom, mi tartja itt.
Feladat 16. A komplex mondatban kikötés okozza?
1) A nap sütött olyan fényesen, hogy mindenki körül csillogott és szikrázott.
2) abbahagytam, mert a szemem hirtelen megállt három poros portrék fekete favázas.
3) Olyan sötét volt, hogy alig tudta megkülönböztetni Varya az úton.
4) Aksinya kiáltás tűnt annyira hangosan, hogy ő a földre esett lefelé.
Feladat 17. része egy komplex mondat nincs alárendelve izjasnitelnyh? (Írásjelek nem kerülnek).
1) Ismeretes, hogy az elefántok csodálkozva ránk.
2) A zenész úgy kellene türelem.
3) Nyilvánvaló, hogy a különböző érzelmek és a hangulat a személy továbbítja a zenét.
4) Milyen mohó farkasok mindenki tudja.
Feladat 18. A komplex mondat alárendelt célok?
1) Azért imádkozom, hogy a vihar nem találja őket, hörgő csatában ruha sötét szurdok Daryal rám kimerült lovat.
2) Ha játszani bármit unalom, vett egy acél lándzsa a kezében.
3) hóvihar, amelyek tele az ajtón, ahogy én nem lőtték le.
4) Ha egy nap nem tanulnak semmit, akkor az egész napos séta vissza.
19. gondoskodjon a feladat az írásjeleket összetett mondatok. Jelölje ki a fő és másodlagos. Készíts egy program javaslatokat.
1) Mennyi ideig tart az a fajta ember van, hogy jól érzem magam a lantot, hogy felkeltette az én kegyetlen koromban dicsőítsék a szabadság és a kegyelem a bukott (PA). ______________________________________________________
2) fogtam a papírt, és gyorsan felvitte félt kapitány nem bánta (L.) .____________________________________________________________
3) Chichikov elmagyaráztam neki, hogy ez a papír nem ilyen, hogy van rendelve elvégezni a várak, nem kéri (r.) ._______________________________
4) Úgy tűnt neki, hogy ő már régóta ismert, ez a lány, és szereti őt együttérző szeretet egy jó anya (MG.) .________________________________________
5) Mad hosszasan beszélt a problémákat a gazdaságban, amit láthatatlan marad a Davydova hogy gondosan elrejtve előle erőfeszítései révén James Lukic (zátony.). _______________________________________________________
6) Chichikov pillantott, és látta, hogy pontosan mi nem volt egy lánc vagy óra. Azt is gondoltam, hogy az egyik bajusz volt kisebb és nem olyan sűrű, mint a többi (G.). _______________________________________________________
7) Meghívtam társa inni egy csésze teát rám vas vízforraló - az egyetlen öröm az utazás a Kaukázus (L.). ______________________________________________________________________
8) Az oszét-kocsis fáradhatatlanul hajtotta a lovakat, hogy utolérjék az éjszakai mászni a hegyet, és Koyshaurskuyu szívből énekelnek (AL). ______________________________________________________________________
9) kellett felvenni, ökröket, hogy húzza az én helyezése ebben a rohadt hegy mert már ősz és ónos eső (L.) .___________________________________________________________________
10) Tegye a láncot a kerekek alá, hanem a fékek, így nem legöngyöl vette a lovakat a gyeplőt, és elindult lefelé (L). .____________________________________________________________________
11) álltam a sarokban a helyszínen rátámasztani bal lábát a szikla és ferde kissé előre abban az esetben nem borulhat hátrafelé (A fény sebek.) ._____________________________________________________________________
12) Azt hátraveti a fejét, amikor beszél, és állandóan pörgő bajuszát bal kezével a jobb támaszkodni mankóval (L.). ___________________________
20. gondoskodjon a feladat hiányzó írásjelek összetett mondatokat. Jelölje ki a fő és másodlagos. Készíts egy program javaslatokat.
1) feküdtem a kanapén meredt a mennyezetre, és összekulcsolta a kezét a feje mögött, amikor Werner belépett a szobámba (AL). _____________________________________
2) És amikor az utolsó medvezhkovato stepping közeledett Hippolyte Mad és fenntartott kuncog, zavarba a figyelmet messziről feszített fekete zúzott munka hatalmas kéz etetési odalépett hozzá megölelte széles válla görnyedt hátú kovács (zátony.). _________________________
3) Mivel élek és jogszabály sorsa valahogy mindig elvezetett a csúcsra mások drámáit, mintha az egyik nem tudott csinálni nélkülem nem lenne sem meghalni, sem a kétségbeesés (L.). ___________________________________________________________
4) Grushnitsky kioldott; ág, melyek belekapaszkodott a törött, és ő volna letekerte a hátán, ha a másodperc nem támogatja (A). ._____________________________________________________________________
5) mindig feküdt néhány könyvet ültetett a tizennegyedik könyvjelző egy oldalt, hogy folyamatosan olvasni két évig (G irodájában.) ._____________________________________________________________________
6) A kocsi hajtott be az udvarra megállt előtte egy kis házat, hogy a sötétség nehéz volt látni (G.). ____________________________
7) A két barát hosszú ideig kezet fogtam vele, és bámult egymás szemébe, amelyben könnyek voltak láthatók navernuvshiesya (r.) .____________________________________________________________________
8) Ha Chichikov nézett ferde szemmel nézett rá, ő Sobakevich ezúttal úgy tűnt, nagyon hasonlít az átlagos értéke a Bear (D). ._____________________________________________________________________
9) Arra gondolt, a hová tegye mindezt, mert ifjúkori életben egyszer történik az emberben (L. T.) .___________________________________
10) elhagyva Moszkva volt, hogy boldog fiatal lelkiállapotban, amikor rájött, a múltban elkövetett hibák fiú hirtelen azt mondta magában, hogy nem volt (TT). ._________________________________________________________________
21. beállítás) a képadatok vegyület mondat, forgalomba kikötések meghatározott után a főmondat szó. Készíts egy program javaslatokat.
1) A bank alacsony volt, iszapos (ahol megállt az autó). ______________
2) A ház elhallgatott a zene (ami ellentétes). ____________________________
3) (Ahol a síkság érintkezik a hegyekben) a határok jelölt nagyon élesen .______________________________________________________
4) (ahol érkeztem) ezred központja álcázott romokat. _________________
5) kifogott halak ennyi, és így elküldte a kosár (néhány nem számítunk). ____________________________________________________________
6) tavaszi nap barátságos bámult, kék ég és felmelegítjük jelentősen (amely mozgó felhő szárnyas) .____________________________
B) a hibás mondat külön jelzős alárendelése a javaslatokat.
1) A levegő reggel hideg és nedves, fokozatosan felmelegítjük.
2) Mivel a felhők, még fagyott a horizonton, a hold emelkedik.
3) A hó nem olvad még a nyáron, fedett hegycsúcsok .______________________________________________________________________________________________________________________________________
4) A nagyapám, a veterán vadász, a medve sétált egy .__________________
5) A felhők, hajtja a szél, lebegő ég kék .________
B) Javítja a javaslatok helyett az egyik paranazális külön meghatározást. Jegyezzük fel a módosított javaslatot, hogy a rendszerük.
1) Keresünk tavasz, ami egy szakadékban, amely akkor kezdődött a falun kívül. ___________________________________________________
2) A hold, ami látható volt köszönhető, hogy a tető, megvilágított utcák elnéptelenedtek és lakatlan ._______________________________________________
3) Pine ami alatt található, egyedül áll között a területen, amelyet beültetett hajdina.
4) A dal halkan énekelte a lányok, nem megtörni a csendet, ami a mező fölé. _________________________________________________
D) újraépítése egyszerű mondatokat összetett helyett a kiemelt szavak szinonimája kikötések izjasnitelnyh ajánlatokat. Készíts egy program javaslatokat.
1) Festő néztem csodálat a szép madár repülés.
2.) Nem volt kellemes nézni a zavartalan folyóvíz .______________
3) Mesélj az érkezés napján. ______________________________________
4) Az utas kérte a kísérője az állomáson a érkezési idejét a vonat.
5) A síelők kimutatták a képességét, hogy megragad a győzelmet a célvonalon.
22. Hozzá a feladat, hogy a legfontosabb javaslatokat az alárendelt célok, gondoskodjon írásjeleket.
1) Meg kell tanulni jól __________________________________________
2) gyakran csökkent egykori diákok a régi mester ______
3) Úgy döntöttem, hogy menjen főiskolára, azzal a szándékkal _______________________
4) A barátaim elmentek a Távol-Keleten, hogy ___________________
23. Helyezze feladat helyett pontot demonstratív szó, hogy meghatározza a fajta véletlen, gondoskodjon vesszők, hogy a rendszer a területeken.
Minden téma ebben a szakaszban:
1. téma Noun. Helyesírás végződések és végződések főnevek
Feladat 1. definíciókat adni: Morfológia - a ___________________________________________________ _______________________________________
2. Tárgy Adjective
Feladat 1. Határozza meg: melléknév - ez __________________________________________ ____________________________________________________________
helyesírási számokból
Beállítás 1.Dayte meghatározása: szám - van ____________________ ________________________________________________________________________ mennyiségi chi
És a végződések igék
REF1. Adj egy meghatározást: ige - ez _______________________________ Task ____________________________________________________________________
Téma 5. A névmás. helyesírási névmások
Feladat 1. Határozza meg: névmás - ez _______________________ __________________________________________________________________ 2. feladat.
helyesírási határozószók
Feladat 1. Határozza meg: határozószó - jelentése ___________________________ ____________________________________________________________________ 2. feladat.
Helyesírás utótagjainak participles
Feladat 1. Határozza meg: Communion - jelentése ________________________ ________________________________________________________________________ 2. feladat.
Használata gerunds
Feladat 1. Határozza meg: gerundívum - ez _______________________________________________ _____________________________________________________________
Helyesírás elöljárószók, kötőszók
Feladat 1. Határozza meg: elöljárószó - __________________________________________________________ ___________________________________________________________
1. téma A homogén részein a mondat. Központozás mondatok homogén tagjai
Feladat 1. Határozza meg a homogenitás a mondat úgynevezett ________________________ _________________________________________________________________
Amikor izolált attribútum és alkalmazások
Feladat 1. Határozza meg: Függelék - ___________________________________________________ _______________________________________________________________
Téma 3. Külön kiegészítések és a körülményeket. Tisztázása mondat
Feladat 1. hely, ahol szükség van a központozás mondatot külön vagy elkülönített kiegészítések. I variant 1 A keresés az lakásában
A központozás kezelése és indulatszavak
Feladat 1. Határozza meg: Kezelés - ez __________________________________________________ _____________________________________________________________
Jelek velük jelek
Feladat 1. Határozza meg: bevezető szavak nevezik ________________________________________ ___________________________________________________________
Összehasonlító forgalom az unió, mint a
Feladat 1. Határozza meg: egy egyszerű mondat - ez _________________________________________ ____________________________________________________________
A központozás az MTP
Feladat 1. Határozza meg: összetett mondatok - ez _______________________________ __________________________________________________________________
A több alárendelt
Feladat 1. Válassza szobákat kínál következetes alárendeltségében paranasalis részek. Jelölje ki a fő és másodlagos. Készíts egy program javaslatokat. ____________________
Központozás BSP
Feladat 1. Határozza meg: conjunctionless komplex úgynevezett javaslat __________________________ ___________________________________________________________
A különböző típusú kapcsolatot
Feladat 1. Helyezze ahol szükséges, a hiányzó betűket; intézkedik a hiányzó írásjelek azokon a területeken, hogy a rendszer javaslatokat. 1-es szám
Tárgy 12. Közvetlen és közvetett beszéd
1. feladat: A) Tedd írásjelek figyelmét az ajánlatot, amely megfelel a minta: "P-P -a.?". 1) Melyek a riporterek vajon mi nagy levelező